Документалната поредица от три части проследява 20-годишно пътуване на двама приятели, работещи в телемаркетинга, в мисията им да разкрият измама за милиарди долари. Зад филма на HBO стоят като изпълнителни продуценти братята Бени и Джош Сафди (Нешлифовани камъни с Адам Сандлър) и Дани Макбрайд (Праведните Джемсоун, Заместник-директори, На изток и надолу на HBO). ТРЕЙЛЪР

„Ние от телемаркетинга“ е хроника на мрачно-комедийното, неочаквано 20-годишно пътуване на двама необичайни приятели от офиса. Те се натъкват на покрита истина за работата, която са вършили в редови кол център в Ню Джърси – да убеждават хората да дават пари за благотворителни организации. Те са Сам и Пат и те се заклеват да разкрият отвътре нечистата американска телемаркетинг индустрия, ставайки детективи-аматьори, които искат да хвърлят светлина върху измама за милиарди долари. С достъп до вътрешна информация, сурови кадри на очевидци и трагикомичен състав от герои от телефониия център, филмът е луда история за една нездравословна среда с ниски заплати и двама дългогодишни приятели от офиса, които тръгват по горещите следи на измамна схема. „Ние от телемаркетинга“ дава отрезвяващ поглед към тъмната страна на американския капитализъм и злоупотребата с доверието на потребителите.

Когато Сам Липман-Стърн започва работа в телемаркетинг компания в Ню Джърси в началото на 2000 г. като 14-годишен младеж, изключен от гимназията, той вярва, че събира пари за благотворителни организации за полицаи и пожарникари и не подозира, че повечето от парите отиват в джобовете на некоректните му работодатели. С помощта на видеокамерата си Сам документира случващото се в офиса на Civic Development Group (CDG), в който работи разнородна смесица от бивши затворници, наркодилъри и ветерани телемаркетолози. Всички те  обслужват телефонните линии в пространство, трудно наречено офис, изпълнено с алкохол, наркотици и разврат, но същевременно ги свързва чувството им за хумор и приятелство.

Федералното правителство затваря компанията CDG след разследване на съмнителни практики, при които лъжливо е казвала на потребителите, че 100% от парите отиват за благотворителност (а всъщност са отивали само 10-15%). Сам и Пат Песпас, топ търговец, борещ се със зависимост, започват да поставят под въпрос бизнес практиките в бранша като цяло. Те осъзнават, че са неволни колелца в машина, която поддържа огромна измама на гърба на нищо неподозиращите американци. С черен хумор и непоколебим ентусиазъм „Ние от телемаркетинга“ проследява Сам и Пат, които от най-ниското стъпало на почасовата работна ръка се превръщат в упорити, самозвани информатори, които си проправят път до залите на Сената на САЩ, решени да разкрият отвътре една порочна индустрия.

Епизод 1
Сам Липман-Стърн, 14-годишен ученик, изключен от гимназията, се присъединява към CDG през 2001 г. като телемаркетьор, който събира пари за различни благотворителни организации. Това, което започва като игра със заснемане на скандални офис лудории, кара Сам и колегата му Пат Песпас (легендарен търговец в офиса, който се бори с пристрастяване) да проучат внимателно съмнителните практики за набиране на средства и играчите, които стоят зад тази на пръв поглед не мащабна измама.

Епизод 2
След като Федералната търговска комисия закрива CDG през 2009 г., се появяват други компании за телемаркетинг, които избягват регулацията, като се възползват от пропуски в закона.  Необезпокоявани, Сам и Пат продължават да вървят по опасен и криволичещ път. Благодарение на източници от бранша и упорито търсене на информация, те научават, че корумпираните пътища в бранша са много по-дълбоки от тези на CDG. Точно в момента, в който набират скорост в разследването си, Пат неочаквано изчезва, което спира мисията им.

Епизод 3
Години по-късно Сам и Пат се събират отново в наши дни, за да продължат разследването си, само за да научат, че схемите за телемаркетинг вече са още по-нагли и опортюнистични с появата на роботизираните обаждания, комитетите за политически действия (PAC) и новите технологии като изкуствения интелект. Двамата пътуват из цялата страна, като събират убедителни доказателства от различни източници и се озовават в Капитолия на среща със сенатор на САЩ, на когото трябва да представят заключенията си. Но нарушенията се оказват по-неуловими от закона, отколкото са си представяли.
 
„Ние от телемаркетинга“ e продукция на HBO с Елара Пикчърс и ALL FACTS в сътрудничество с Rough House Pictures. Режисьори са Адам Бхала Лаф, Сам Липман-Стърн, а изпълнителни продуценти – Бени Сафди, Джош Сафди, Дани Бернфелд, Дейвид Гордън Грийн, Джоди Хил, Дани Макбрайд, Грег Стюарт, Брандън Джеймс, Адам Бхала Лаф, Сам Липман-Стърн. Продуцент е Клеър Рийд. Изпълнителни продуценти за HBO са Нанси Абрахам, Лиза Хелър и Тина Нгуен.

И трите части на разследващия документален филм могат да се гледат в стрийминг платформата HBO Max.

Вашият коментар