• Jaguar празнува девет десетилетия на иновации и производство на двигатели с вътрешно горене и отбелязва този паметен момент с 90-то юбилейно издание на F-PACE
  • Моделът е базиран на R-Dynamic, с уникална емблема, ознаменуваща последния F-PACE модел вследствие на прехода на Jaguar към изцяло електрическа луксозна марка от 2025 г.
  • Отличеният с награди F-PACE съчетава изявен екстериор, красиво оформен интериор и модерни двигатели, включително икономичен plug-in електрически хибрид и двигател V8 с компресор суперчарджър
  • Вариантът plug-in електрически хибрид предлага до 64 км (WLTP) пробег в изцяло електрически режим и бързо зареждане от 0 до 80% за едва 30 минути
  • F-PACE SVR 575 Edition – представен през 2023 г. с увеличение на мощността от 25 к.с. – е най-мощният F-PACE, произвеждан досега, с безкомпромисна динамика
  • F-PACE е първият SUV на Jaguar и един от най-успешните модели с 328 000  произведени броя в завода в Солихъл

Jaguar чества 90 години новаторски дизайн, производителност и иновации, докато приближава своето изцяло електрическо бъдеще, с ново специално издание на един от най-успешните автомобили – луксозният мощен F-PACE.

С последния модел на F-PACE, 90-тото юбилейно издание (налично за всички модели с изключение на SVR) се отличава с фини емблеми, екстериорни елементи R-Dynamic и избор от опции, включително алуминиеви джанти с ефект „диамант“, тонирани стъкла, панорамен покрив и 3D пространствена камера. Вътре поддържащите спортни седалки с контрастни шевове, облицовката на тавана в цвят Ebony и алуминиевите интериорни покрития създават луксозна обстановка.

Клиентите могат да избират от спецификации S, SE и HSE с различни двигатели – включително двигател с технология „мек хибрид“ и plug-in електрически хибрид. Последният предоставя до 64 км (WLTP) пробег в изцяло електрически режим и възможност за бързо постояннотоково зареждане за допълване на батерията от 0 до 80% за едва 30 минути.

На върха на гамата F-PACE, SVR 575 Edition отдава почит на двигателя с вътрешно горене със своя мощен V8 с компресор суперчарджър, осигуряващ епична производителност и – благодарение на своята активна изпускателна система с клапани с променлив ход – подобаващ звук.

F-PACE SVR носи динамиката в сърцето си, захранван от отличителния 5,0-литров двигател V8 с компресор суперчарджър. SVR 575 Edition с допълнителна мощност от 25 к.с. до 575 к.с. е най-мощният F-PACE досега, предлагащ уникална комбинация от динамика и емоции. Със 700 Нм въртящ момент, той може да ускори от 0 до 100 км/ч за 4,0 секунди.

SVR 575 Edition се възползва от уникалното SVR купе с оптимизираща производителността предна броня, пакет Black Exterior с черна рамка на радиаторната решетка и ламели на предния капак, и SVR задна броня с черни елементи. SVR 575 Edition съдържа също 22-инчови ковани алуминиеви джанти в контрастен цвят Satin Technical Grey и ефект „диамант“.

Вътре седалките Performance с тапицерия от велур и кожа Windsor – с подгряване и охлаждане и с 14-посочно електрическо регулиране – осигуряват осезаем комфорт, като се предлагат също и седалки Performance с тапицерия от полуанилинова кожа. Логото SVR краси волана, а алуминиевият фурнир е уникален за моделите SVR.


Роудън Глоувър, управляващ директор, Jaguar, заяви: „F-PACE предоставя на новите клиенти на марката възможността да избират модел от икономичния plug-in електрически хибрид до високопроизводителния F-PACE SVR. Със своето вродено качество и новаторски дизайн, той доставя удоволствие на клиентите в цял свят.

Докато се подготвяме за изцяло електрическо бъдеще, 90-тото юбилейно издание достойно отдава почит на девет десетилетия новаторски дизайн, производителност и иновации.“


90 години иновации на Jaguar

Зад 90-тото юбилейно издание на F-PACE лежи история, обхващаща девет десетилетия (от 1935 до 2025) на лидерство в автомобилния свят. Моделът заема достойно място в наследството на Jaguar като първия му SUV сред забележителна поредица автомобили и иновации.

Новаторският дух на Jaguar може да проследи корените си назад до 1930-те години и ускореното развитие през 1940-те с разработването на двигателя XK, който ще продължи да се произвежда 40 години и ще бъде гръбнакът на успеха в моторните спортове.

Първият спортен автомобил на Jaguar е двуместен роудстър с несравним финес и комфорт. Първите 240 автомобила са с ръчно изработено алуминиево купе и съдържат съвсем новия 3,4-литров, 6-цилиндров редови двигател XK на компанията със 160 к.с. и двоен горен разпределителен вал. Максималната скорост от 120 мили/час на XK120 го прави най-бързият сериен автомобил. За да демонстрира това, от Jaguar шофират автомобила на затворена писта в Ябеке, Белгия – и постигат 126 мили/час. Победите в Алпийските ралита през 1951 и 1952 г. са сред многобройните успехи на XK120 в моторните спортове.

През 1951 г. C-type със своята намаляваща масата, мултитръбна, триъгълна рамка, става първият Jaguar, който печели 24-те часа на Льо Ман при първия си опит – чупейки междувременно рекордите за изминато разстояние и средна скорост. След тази победа инженерите на Jaguar разработват новаторска технология за дискови спирачки в сътрудничество с Dunlop. През 1952 г. в Реймс C-Тype става първият автомобил с дискови спирачки, който печели международно състезание.

Един от най-емблематичните автомобили в света – Jaguar E-Тype, е представен през 1961 г. – задавайки нови стандарти за автомобилен дизайн и производителност. Над 70 000 броя са произведени за 14 години. Предлаган като двуместен роудстър или купе с фиксиран покрив, емблематичният дизайн е резултат от увлечението по аеродинамиката.  С 3,8-литрова версия на двигателя XK с троен карбуратор и 265 к.с., той е в състояние да ускори от 0 до 60 мили/час за 6,9 секунди. През 1964 г. работният обем на XK е увеличен до 4,2 литра и след това през 1966 г. към гамата се присъединява купе с фиксиран покрив с 2+2 места. Под формата на Серия 3, E-type става първият Jaguar, който използва новия, изцяло алуминиев 5,3-литров двигател V12. Той развива 272 к.с. с лекота и задава нови еталони за плавност и финес.

Още един Jaguar, който печели името на най-бърз автомобил в света, е XJ220. Влязъл в производство през 1992 г., XJ220 е конструиран с усъвършенствана алуминиева структура тип пчелна пита, която носи едновременно огромна якост и ниска маса от едва 1470 кг. С максимална скорост при тестване от 213 мили/час през 1991 г., той остава и досега най-бързият сериен автомобил Jaguar.

Знаменитият 5,0-литров двигател V8 е лансиран през 2009 г., заменяйки изключително успешния 4,2-литров Jaguar V8. Подобно на своя предшественик, изцяло алуминиевият двигател с 32 клапана – по четири клапана на цилиндър, първоначално се предлага във версии с атмосферно пълнене и компресор суперчарджър – в редица автомобили Jaguar – и осигурява повече мощност, повече въртящ момент и по-голям финес. Този двигател присъства във F-TYPE от 2012 г. и в F-PACE SVR от 2018 г.

Новаторските инженерни решения продължават, когато  през 2018 г. Jaguar представя един от първите премиум електрически автомобили в света – I-PACE. Използвайки специална алуминиева архитектура за електрически превозни средства, това е най-устойчивата на усукване конструкция на Jaguar до момента, с разпределение на масата 50:50 и с два мотора, проектирани от Jaguar, осигуряващи 400 к.с. и 696 Нм. От момента на своето лансиране I-PACE е спечелил над 90  награди включително безпрецедентния троен трофей на наградите за Най-добър автомобил в света за 2019 г., завоювайки отличията за Най-добър автомобилен дизайн, Най-екологичен автомобил и Най-добър автомобил в света, както и Европейски автомобил на годината за 2019 г.

От 2025 г. Jaguar ще се трансформира в изцяло електрическа луксозна марка с уникално изразителни автомобили, носители на новаторски технологии и визионерски дизайн.