- Първите прототипи на Range Rover Electric преминават през глобални изпитвания, докато се завърши оценяването им за калибриране при ниски температури
- Ексклузивни изображения на първоначалните изцяло черни прототипи: модернистичният дизайн остава верен на кръвната линия на Range Rover, а неприкритият екстериор подчертава качеството на изработката
- Пускането на първите автомобили Range Rover Electric на пътя следва едногодишен процес на компонентна и виртуална разработка, който предстои да предостави най-тихия и усъвършенстван Range Rover, създаван някога
Range Rover Electric ще застане на върха по отношение на електрическо задвижване, изтънченост и лукс, като първите прототипи в момента се разполагат по някои от най-предизвикателните тестови локации в света. Изцяло електрическото задвижване се подлага на екстремни температури, от -40°C в Северния полярен кръг до +50°C в жарките пустини на Близкия изток.
Първите изпитвания са върху способностите на батерията и електрическото задвижващо устройство Electric Drive Unit (EDU) – практически основните компоненти на автомобила, включително трансмисията, електрическия мотор и силовата електроника – при екстремни минусови температури до –40°C. Както батерията, така и EDU се сглобяват вътрешно в JLR за пръв път за марката.
Изпитванията върху замръзналите езера на Швеция демонстрират новата, вътрешно разработена, изцяло електрическа задвижваща система на Range Rover, която ще позволи на марката да надхвърли вече известната си динамика върху повърхности с ниско сцепление. Това ще гарантира, че проходимостта на Range Rover върху всякакви терени, при всякакви метеорологични условия и всякакви настилки ще остане без аналог.
За първи път при Range Rover, нова система за контрол на тягата осигурява изключителни нива на динамика върху заледени повърхности или повърхности с ниско сцепление. Вместо традиционна настройка за контрол на тягата, базирана единствено на ABS модула, Range Rover Electric разпределя задачата за управление на приплъзването на колелата директно към всеки отделен блок за управление на електрическото задвижване, намалявайки времето за реакция на въртящия момент на всяко колело от около 100 милисекунди до едва 1 милисекунда.
Иновативен софтуер, разработен вътрешно от JLR, позволява прецизен контрол на скоростта чрез EDU за точно управление на приплъзването на колелата, намалявайки необходимостта от намеса на ABS. Тягата е максимално увеличена върху всякакви повърхности с изключителна реакция и рафинираност, което значително подобрява изживяването при шофиране. Тази система работи съвместно със системите за контрол на стабилността и шасито, за да осигури още по-усъвършенствано задвижване.
Томас Мюлер, изпълнителен директор, Продуктов инженеринг, разказва: „Range Rover с електрическа мощност означава обичайния за Range Rover лукс, изтънченост и проходимост плюс почти безшумно, напълно електрическо задвижване за безпроблемни и спокойни пътувания.
За да сме сигурни, че сме направили всичко необходимо, ние сме разгърнали с пълна сила нашата програма за разработване и физически изпитвания, изцяло предвидена да тества Range Rover Electric до краен предел, за да гарантираме, че моделът, който достига до вас, е с несравними възможности.“