Днес, петъчно и за настроение ще ви разходим до гр. Монтана. Ще ви срещнем с мениджъра на една от топ локациите в града – бар The Hub. Правим го при всяка удобна възможност, защото обожаваме да се наслаждаваме на чаша топъл шоколад с маршмелоу или тофи лате в уютната обстановка на бара, а вечерите се отбиваме за някой от най-добрите коктейли в града.

През този месец започна поетапно облекчаване на ограничителните мерки, свързани с пандемията, като от 21 отпада изцяло зеленият сертификат и необходимостта от наличието на такъв и за служителите. Можем ли да очакваме обаче да бъде усетен положителен ефект от ресторантьорския бранш веднага ?  

Последните две години бяха доста трудни за ресторантьорския и хотелиерския бранш като цяло. Аз мисля, че този зелен сертификат в главите на хората отпадна доста отдавна. Последствията от COVID разбира се ще останат в следващите няколко години, а както знаем в момента се води война, която вече започна да засяга цените на основни суровини и продукти, които пряко повлияват на ценообразуването по веригата преди крайния продукт да достигне до клиентите ни. В последната една година при всички кабинети били те служебен или редовен, бизнесът не получава неободхидимата му адекватна и навременна подкрепа.

Подкрепата, която се получава за тока, е крайно недостатъчна и бавна, защото сметките са с 2.5 пъти по-високи. Въпреки компенсациите, сметката, която трябва да се плати от бизнеса е двойна, а след отпадането на мораториума се очаква повишаване на цената на електроенергията и при битовите потребители. Мярката 60/40 със сегашния дизайн е труднодостъпна за повечето фирми, а към днешна дата официално не се знае под каква форма ще продължи да същестува. Към всичко това трябва да добавим и вихрещата се висока инфлация. Към момента тези съвкупности по скоро създават усещането за умeрен положителен ефект, а с идващите по-топли месеци очакванията са тренда да се запази.

 

Лесно ли се ръководи един такъв бизнес по време на криза? 

Всичко в едно заведение е комплексно – обстановка, обслужване, меню, но най-важното в едно заведение е да има собствен дух, уникална атмосфера и постоянно надграждане във всеки един аспект. Ние се стремим да поддържаме всичко това, което ни позволи да преминем през всяка една ковид криза през последните няколко години с минимални поражения. Хората отстрани гледат на управлението и работата в едно заведение през “розови очила” – забавляваш се, изкарваш много лесно едни пари, но това обаче не е така. Бизнесът е много по-тежък от много други, а ковид кризата го направи изключително тежък, ако човек иска заведението му да бъде на ниво, това означава постоянен ангажимент 365 дни в годината с максимално продължително работно време през деня, и по-възможност да не изпускаш детайла и контрола от погледа си!

 

Зад бара се случва не просто миксиране на напитки, а цяло изкуство. Какво трябва да притежава едно меню и екипа, за да бъде част от това изкуство?

Правилните рецепти, съставки, различни видове техники и добре подготвен и приятелски настроен екип зад бара и пред него. Всеки може да създаде интересно питие с екзотична съставка, това е много по-лесно, трудното е когато започнеш да мислиш за мениджмънта, как можеш да постигнеш прекрасни резултати с продукти за чието набавяне не трябва да плащаш двойно, защото е екзотично или защото локалните търговци на едро не го предлагат на пазара, също така трябва да помислиш, как локалните производители да намерят място в менюто ти.

В много барове можете да пиете много добре направен коктейл, бариста напитки и качествен алкохол. Но според мен това, което прави по-специално мястото, е отношението към работата и към хората. Всъщност това е качеството, което трябва да притежава всеки един служител в тази сфера, за да се развива. Постоянство в работата, гъвкавост и желанието, с което правиш нещата, са ключови за успеха. В края на деня, когато се прибереш, ако си си прекарал добре, ако си се забавлявал, значи си на правилното място в дадения момент. Ние се винаги се стремим да създаваме хубави спомени.

 

Интересува ли се българинът какво точно има в чашата му? Държи ли на качеството?

Голяма част от хората все повече се интересуват какво има в чинията им, същото важи и за това, което е в чашата им. Всеки си подбира все по-качествени продукти, с наша помощ хората все повече избират качеството пред количеството, този тренд въпреки наличието на пандемията и често сменящите се ограничения се прехвърля към баровете. Използват се все повече качествени продукти, съставки и алкохол.

 

Какви са очакванията ви за лятото? Ще можем ли да пием спокойно коктейли и отново “да се радваме на нормалността”?

С премахването на зеления сертификат из пространството на бара се разнася все повече чин-чин и весела глъч! Екипа ни е развълнуван да посрещне всяка следваща голяма компания гости на бара, преди отпадането на сертификата това беше рядкост. Въпреки всички трудности градския живот започва с бавен темп да се завръща към своята нормалност и лятото ще може да й се радваме пълноценно. Макар и да отлагахме част от новостите в менюто ни за по-добри времена, ние не сме спирали да следим случващото се в сферата и мога да кажа, че още от тази пролет отново ще възобновим събитийната ни програма и ще заложим на минимализъм в нашето меню с нови свежи предложения във всяка категория. Ще заложим на хубава чаша, хубав вкус и без излишни украшения.

 

Както и в живота, смесването на различни съставки от житейски събития прави коктейла на деня. С кой коктейл се асоциирате? Какво има в коктейла „Дилян“?

Основните съставки в коктейла на Дилян са: хумор, слънце, тотална отговорност към околните, но примесена с щипка непукизъм.

Перфектен, нали?

By Бойко Манев

Бойко Манев е ескперт в областта на туризма с над 20 години стаж в градски и морски хотели. Има над 50 успешно проведени обучения с над 1000 участници в България, Чехия, Белгия и Казахстан. Познат е също и с книгата си „Щом аз мога и ти можеш“, на издателство Сиела, която излезе през 2015 г. Книгата придоби популярност с това, че е първата книга в стил приложна психология, книга за успеха, написана от българин.

Вашият коментар